Bercouple itu sampah! Hentikan bercouple jika inginkan jodoh yang baik..

Bercouple itu semua sampah! Aku tidak pernah bercinta semasa disekolah ataupun di universiti. Bukan kerana aku tidak menarik atau tidak cantik. Tetapi, aku merasakan bercouple itu adalah untuk orang yang sunyi hatinya. Sedangkan aku sentiasa happy go lucky dan memiliki keluarga yang very supportive and loving. Memang aku tidak pernah bercouple, tetapi entah mengapa 2-3 tahun lepas aku sudah mula berkeinginan untuk bercouple. Benarlah kata orang, people change. What i want in life also changed. Kita tidak boleh cakap besar tentang sesuatu yang belum tentu kita tidak akan alami.

Tahun lepas aku telah bertemu dengan teman lelaki pertama dalam hidupku. Selama aku membesar, aku yakin dan telah berjanji dengan diriku agar tidak bercouple pun aku boleh bertemu dengan bakal suami ku. Aku telah memungkiri janjiku pada diriku sendiri. Kini aku menyesal kerana aku telah tidak mengikut kata hati ku dan prinsip ku sendiri. Lagipun there’s nothing much I can do with a boyfriend. Segalanya tidak halal. Sedangkan cinta halal (pernikahan) iaitu menghalalkan segala-galanya antara seorang wanita dan lelaki. Aku kini sedang menanti seorang Muslimin yang terbaik untuk menjadi Imam dalam hidupku.

Aku malu pada diriku sendiri kerana aku telah tidak sengaja mendapat gelaran ‘Bekas teman wanita’ atau lebih memalukan perkataan ‘bekas awek’. Pada pendapat aku, perkataan ‘awek’ itu sounds very cheap. Sebab itu aku selalu menegur bekas teman lelaki aku agar jangan menggelarkan aku ‘awek’ di depan kawan-kawannya.

Kini setelah putus hampir setahun, aku berdoa tanpa henti agar aku ditemukan dengan belahan jiwa aku…

Disetiap lepas solat, aku berdoa …

‘ Ya Allah, kurniakanlah aku jodoh dari sisimu yang terbaik untukku, terbaik untuk menjadi imamku, menjadi sahabat baikku dalam urusan agamaku, dunia dan akhirat’…..

Aku sedar untuk aku mendapat jodoh yang bertaqwa dan yang soleh, aku harus menjadi wanita solehah dan bertaqwa dahulu….itulah usahaku kini…untuk menjadi wanita yang lebih baik disisi Allah….

Oleh itu doaku…

‘Ya Allah, bantulah aku menjadi seorang wanita muslimah yang lebih baik dan bertaqwa….aminnn’

Ingatlah, bercouple itu hanya memalukan dan memilukan. Yang hanya kita lakukan sewaktu bercouple ialah dosa. Dosa berkasih sayang, dosa merayu-rayu dan segala macam dosa lagi. Mungkin orang akan berkata, kalau tak bercouple macammana nak dapatkan jodoh? Ini adalah soalah paling tidak rational atau soalan kurang siuman.  Ini adalah kerana jodoh itu adalah rahsia Allah. Tiada siapa yang tahu bagaimana, dimana, siapa dan bila dia akan bertemu jodoh. Yang pasti when the right time comes, kita akan bertemu jodoh kita.

Masakan hendak mendapatkan jodoh orang yang baik-baik dengan cara yang tidak halal??? Ok aku mengaku aku teringin mengetahui bagaimana rasanya bercinta, tetapi setelah bercinta (nasib baik 5 bulan sahaja) aku rasa aku semakin jauh dari Allah. Yes, my ex boy-friend gave me what i wanted which was the lovely feeling being in love, but it didn’t make me a happier person.

Aku yakin yang aku akan dapat menemukan suami yang baik dan soleh tanpa perlu bercouple. Akan aku ceritakan diblog ini sebaik sahaja aku bertemu dengan belahan jiwa ku nanti.

Aku berdoa pada Allah agar aku dapat bercinta dengan seorang Muslimin yang amat mencintaiNya…

Aku berdoa pada Allah agar aku dapat berkasih sayang dengan seorang Muslimin yang berkasih sayang denganku kerana dia amat kasih kan Allah…

Padaku bercouple itu amat menyusahkan, aku tidak dapat bayangkan jika seseorang itu ada beberapa teman lelaki atau wanita. Pasti gila dibuatnya.

Jika anda mengutamakan Cinta Allah dan kasih sayangNya, hentikan bercouple..

Jika anda ingin didampingi oleh pasangan yang soleh dan solehah, hentikan bercouple..

Jika anda tidak mahu dikhianati dan dilukai, hentikan bercouple..

Bertaubat dan kembali pada Allah. Hati menjadi tenang dan jodoh yang sebenar pasti datang.

p/s : pesanan dari hamba Allah yang pernah sesat dengan cinta haram suatu masa dulu…trust me, bercinta buat kita tak happy pun…lagipun dibebani dengan bil telefon dan macam-macam lagi bil…

Leave a Reply

